ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Θεωρία μοτοσυκλέτας

1. Προετοιμασία αναβάτη

Ο αναβάτης προτού ξεκινήσει με την μηχανή του θα πρέπει να είναι κατάλληλα ενδεδυμένος, προκειμένου να προστατεύεται από τις εξωτερικές συνθήκες (Κρύο, ζέστη, Αέρα, Σκόνη, κτλ). Ο εξοπλισμός του είναι το κατάλληλο κράνος, γάντια, μπότες, δερμάτινο σακάκι ή ειδικού τύπου, μακρύ παντελόνι κατά προτίμηση δερμάτινο ή τζιν.

Όσον αφορά το κράνος πρέπει να είναι εγκεκριμένου τύπου και να εφαρμόζει στο κεφάλι χωρίς να σφίγγει. Δεν ξεκινάμε ποτέ
χωρίς δεμένο το κράνος και κατεβασμένη ζελατίνα. Αν δεν έχουμε ζελατίνα φοράμε γυαλιά. Υπάρχουν κράνη ανοιχτού και κλειστού τύπου.

2. Προετοιμασία μοτοσυκλέτας

Προτού ξεκινήσουμε με την μοτοσικλέτα μας πρέπει να ελέγξουμε ότι βρίσκεται σε καλή κατάσταση
και μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε με ασφάλεια.
Οι έλεγχοι που κάνουμε είναι:

  1. Έλεγχος φρένων και αμορτισέρ τιμονιού. ( Μπροστινό, πίσω, φώτα φρένων, στάθμη υγρού φρένων σε οριζόντιο επίπεδο. Τα αμορτισέρ δεν πρέπει να ταλαντώνονται ελεύθερα κατά την άσκηση πίεσης σε αυτά αλλά να επανέρχονται στην αρχική κατάσταση ομαλά και ότι το τιμόνι ανταποκρίνεται στις κινήσεις μου χωρίς κενά.)
  2. Έλεγχος αλυσίδας. ( Η αλυσίδα πρέπει να είναι λαδωμένη και να έχει ~ 2-3 εκατοστά μπαλάτζο στο κάτω κέντρο της)
  3. Έλεγχος Ελαστικών ( ελέγχω αν έχουν αέρα, σε βενζινάδικο την πίεση, το βάθος πέλματος στο κέντρο του ελαστικού να είναι πάνω από 1 χιλιοστό, αν υπάρχουν σκασίματα και ρωγμές και αν έχει παρέλθει τριετία από την ημερομηνία κατασκευής του)
  4. Ελέγχω τα Υγρά > Λάδι μηχανής, Υγρά μπαταρίας, Υγρά ψυγείου, Υγρά φρένων. (Τα υγρά τα ελέγχω πάντα σε οριζόντιο επίπεδο δρόμου στο μεγάλο στάτη. Μπορώ να συμπληρώσω τα υγρά εκτός απο τα υγρά του φρένου τα οποία συμπληρώνει μόνο τεχνικός σε νόμιμο συνεργείο)
  5. Ελέγχω τα φώτα, τα φλας, τα ανακλαστικά στοιχεία και τους καθρέπτες. ( Τα φώτα ότι ανάβουν όλες οι σκάλες > θέσης, διασταύρωσης, πορείας, το φως της πινακίδας, τους καθρέπτες μου και ότι όλα είναι καθαρά. Φώτα πέδησης.) Τέλος ελέγχω ότι η πινακίδα μου είναι καλά στερεωμένη και ευδιάκριτη, ότι διαθέτω σήμα τελών κυκλοφορίας, άδεια κυκλοφορίας, ασφαλιστήριο συμβόλαιο σε ισχύ, έχω πάρει μαζί δίπλωμα και ταυτότητα. (Το δίπλωμα μου θα πρέπει να αντιστοιχεί στην κατηγορία την οποία ανήκει και η μοτοσικλέτα που οδηγώ) Προτού ξεκινήσω φροντίζω να ανάψω τα φώτα μου (24 ώρες). Δεν ανεβαίνω στη μηχανή χωρίς κράνος, ΔΕΝ ΞΕΧΝΑ, ΤΗ ΣΤΕΚΑ ΜΟΥ ΑΝΟΙΧΤΗ. Ο μοτοσικλετιστής ανάβει φλας και γυρνάει κεφάλι για κάθε ελιγμό.

3. Κυκλοφορία με την μοτοσυκλέτα

Η μοτοσικλέτα κυκλοφορεί δεξιά από το μέσο της λωρίδας κυκλοφορίας περίπου 1 μέτρο από την οριογραμμή του οδοστρώματος ή την νησίδα (πεζοδρόμιο). Για κάθε ελιγμό ο μοτοσικλετιστής ελέγχει και προειδοποιεί. Γυρνάει κεφάλι και ανάβει φλας.

Σε δρόμο με περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορίας κινείται στην δεξιότερη εκτός και αν αυτή είναι κατειλημμένη.

Στο μονόδρομο κινείται στο δεξιό άκρο. Οι αριστερές στροφές είναι ανοιχτές, οι δεξιές κλειστές. Προκειμένου να στρίψουμε από διπλό δρόμο ( διπλής κατευθύνσεις ) αριστερά παίρνουμε θέση έγκαιρα ελέγχοντας και προειδοποιώντας πλησίον του άξονα της οδού ή της διπλή ή διακεκομμένης διαχωριστικής γραμμής.

Στον δρόμο που θα εισέλθουμε με ανοικτή αριστερή στροφή παίρνουμε θέση στο δεξιό άκρο αυτού. Προκειμένου να στρίψουμε από μονόδρομο αριστερά παίρνουμε θέση έγκαιρα ελέγχοντας και προειδοποιώντας στο αριστερό άκρο οδού. Στον δρόμο που θα εισέλθουμε με ανοικτή αριστερή στροφή παίρνουμε θέση στο δεξιό άκρο αυτού.

Όλοι οι δρόμοι είναι διπλής κατευθύνσεως εκτός και αν υπάρχει πινακίδα μονόδρομου ή μας το πει η επιτροπή που μας εξετάζει. Στην πινακίδα ΣΤΟΠ είμαστε υποχρεωμένοι να σταματήσουμε στην γραμμή διακοπής πορείας αν υπάρχει αλλιώς σταματάμε στην νοητή προέκταση των πεζοδρομίων σε θέση δηλαδή που δεν παραβιάζουμε το πρώτο κάθετο ρεύμα. Εάν η ορατότητα δεν επαρκεί προχωράμε λίγο και επαναλαμβάνουμε το ΣΤΟΠ.

Ξεκινάμε με αριστερό φλας και έλεγχο γυρνώντας κεφάλι, σταματάμε με δεξί φλάς και έλεγχο γυρνώντας κεφάλι. Στην υποχρεωτική κυκλική πορεία εισερχόμαστε με φλας και εξερχόμαστε με φλας.

Τα φώτα διασταύρωσης (μεσαία) τα έχουμε μόνιμα ανοιχτά όλη την ημέρα για να είμαστε καλύτερα ορατοί. Τα φώτα πορείας (μεγάλα) τα ανάβουμε όταν δεν έρχεται αντίθετα αυτοκίνητο ή δεν προηγείται μπροστά μας.

4. Μηχανολογικά στοιχεία

Υπάρχουν δύο ειδών κινητήρες Δίχρονοι και Τετράχρονοι. Η διαφορά τους είναι ότι ο τετράχρονος πραγματοποιεί ένα κύκλο λειτουργίας σε 4 φάσεις ( 1 Εισαγωγή, 2 συμπίεση, 3 καυση εκτόνωση, 4 εξαγωγή). Ο δίχρονος σε 2 φάσεις ( 1 Εισαγωγή συμπίεση, 2 καυση εκτόνωση).

Αν ο κινητήρας μας είναι τετράχρονος ή δίχρονος μας το λέει ο κατασκευαστής. Οπτικά μπορούμε να το καταλάβουμε από την απουσία βαλβίδων, Κάρτερ.

Μειονέκτημα του δίχρονου κινητήρα είναι ο μειωμένος χρόνος ζωής και η υπερβολική κατανάλωση. Η εξάτμιση είναι σιγαστήρας. Η χαλασμένη εξάτμιση παράγει υπερβολικό θόρυβο, απορυθμίζει τον κινητήρα και αυξάνει την ρύπανση. Ο τύπος λαδιού που βάζω στον κινητήρα μου ή τα υγρά φρένων καθορίζονται από τον κατασκευαστή. Οι ιδιότητες του λαδιού είναι:

  1. ΛΙΠΑΝΤΙΚΗ
  2. ΑΠΟΡΡΥΠΑΝΤΙΚΗ
  3. ΑΝΤΙΣΚΟΥΡΙΑΚΗ
  4. ΨΥΧΕΙ
  5. ΜΟΝΩΝΕΙ
  6. ΜΕΙΩΝΕΙ ΤΟ ΘΟΡΥΒΟ