Ο αναβάτης προτού ξεκινήσει με την μηχανή του θα πρέπει να είναι κατάλληλα ενδεδυμένος, προκειμένου να προστατεύεται από τις εξωτερικές συνθήκες (Κρύο, ζέστη, Αέρα, Σκόνη, κτλ). Ο εξοπλισμός του είναι το κατάλληλο κράνος, γάντια, μπότες, δερμάτινο σακάκι ή ειδικού τύπου, μακρύ παντελόνι κατά προτίμηση δερμάτινο ή τζιν.
Όσον αφορά το κράνος πρέπει να είναι εγκεκριμένου τύπου και να εφαρμόζει στο κεφάλι χωρίς να σφίγγει. Δεν ξεκινάμε ποτέ
χωρίς δεμένο το κράνος και κατεβασμένη ζελατίνα. Αν δεν έχουμε ζελατίνα φοράμε γυαλιά. Υπάρχουν κράνη ανοιχτού και κλειστού τύπου.
Προτού ξεκινήσουμε με την μοτοσικλέτα μας πρέπει να ελέγξουμε ότι βρίσκεται σε καλή κατάσταση
και μπορούμε να την χρησιμοποιήσουμε με ασφάλεια.
Οι έλεγχοι που κάνουμε είναι:
Η μοτοσικλέτα κυκλοφορεί δεξιά από το μέσο της λωρίδας κυκλοφορίας περίπου 1 μέτρο από την οριογραμμή του οδοστρώματος ή την νησίδα (πεζοδρόμιο). Για κάθε ελιγμό ο μοτοσικλετιστής ελέγχει και προειδοποιεί. Γυρνάει κεφάλι και ανάβει φλας.
Σε δρόμο με περισσότερες από μία λωρίδες κυκλοφορίας κινείται στην δεξιότερη εκτός και αν αυτή είναι κατειλημμένη.
Στο μονόδρομο κινείται στο δεξιό άκρο. Οι αριστερές στροφές είναι ανοιχτές, οι δεξιές κλειστές. Προκειμένου να στρίψουμε από διπλό δρόμο ( διπλής κατευθύνσεις ) αριστερά παίρνουμε θέση έγκαιρα ελέγχοντας και προειδοποιώντας πλησίον του άξονα της οδού ή της διπλή ή διακεκομμένης διαχωριστικής γραμμής.
Στον δρόμο που θα εισέλθουμε με ανοικτή αριστερή στροφή παίρνουμε θέση στο δεξιό άκρο αυτού. Προκειμένου να στρίψουμε από μονόδρομο αριστερά παίρνουμε θέση έγκαιρα ελέγχοντας και προειδοποιώντας στο αριστερό άκρο οδού. Στον δρόμο που θα εισέλθουμε με ανοικτή αριστερή στροφή παίρνουμε θέση στο δεξιό άκρο αυτού.
Όλοι οι δρόμοι είναι διπλής κατευθύνσεως εκτός και αν υπάρχει πινακίδα μονόδρομου ή μας το πει η επιτροπή που μας εξετάζει. Στην πινακίδα ΣΤΟΠ είμαστε υποχρεωμένοι να σταματήσουμε στην γραμμή διακοπής πορείας αν υπάρχει αλλιώς σταματάμε στην νοητή προέκταση των πεζοδρομίων σε θέση δηλαδή που δεν παραβιάζουμε το πρώτο κάθετο ρεύμα. Εάν η ορατότητα δεν επαρκεί προχωράμε λίγο και επαναλαμβάνουμε το ΣΤΟΠ.
Ξεκινάμε με αριστερό φλας και έλεγχο γυρνώντας κεφάλι, σταματάμε με δεξί φλάς και έλεγχο γυρνώντας κεφάλι. Στην υποχρεωτική κυκλική πορεία εισερχόμαστε με φλας και εξερχόμαστε με φλας.
Τα φώτα διασταύρωσης (μεσαία) τα έχουμε μόνιμα ανοιχτά όλη την ημέρα για να είμαστε καλύτερα ορατοί. Τα φώτα πορείας (μεγάλα) τα ανάβουμε όταν δεν έρχεται αντίθετα αυτοκίνητο ή δεν προηγείται μπροστά μας.
Υπάρχουν δύο ειδών κινητήρες Δίχρονοι και Τετράχρονοι. Η διαφορά τους είναι ότι ο τετράχρονος πραγματοποιεί ένα κύκλο λειτουργίας σε 4 φάσεις ( 1 Εισαγωγή, 2 συμπίεση, 3 καυση εκτόνωση, 4 εξαγωγή). Ο δίχρονος σε 2 φάσεις ( 1 Εισαγωγή συμπίεση, 2 καυση εκτόνωση).
Αν ο κινητήρας μας είναι τετράχρονος ή δίχρονος μας το λέει ο κατασκευαστής. Οπτικά μπορούμε να το καταλάβουμε από την απουσία βαλβίδων, Κάρτερ.
Μειονέκτημα του δίχρονου κινητήρα είναι ο μειωμένος χρόνος ζωής και η υπερβολική κατανάλωση. Η εξάτμιση είναι σιγαστήρας. Η χαλασμένη εξάτμιση παράγει υπερβολικό θόρυβο, απορυθμίζει τον κινητήρα και αυξάνει την ρύπανση. Ο τύπος λαδιού που βάζω στον κινητήρα μου ή τα υγρά φρένων καθορίζονται από τον κατασκευαστή. Οι ιδιότητες του λαδιού είναι: